دسته بندی محصولات

دوربین مداربسته AHD چیست؟

دوربین AHD چیست

شاید شما نیز تاکنون نام دوربین‌های مداربسته AHD به گوش‌تان خورده باشد، ولی در مورد آن‌ها اطلاعات زیادی نداشته باشید. دوربین‌های مداربسته AHD از انواع دوربین‌های مداربسته بسیار با‌کیفیت و پیشرفته هستند. به‌طوری که نام دیگر این نوع دوربین، دوربین مداربسته آنالوگ و در اصطلاح با کیفیت HD است. (پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ و دیجیتال را مطالعه کنید) از‌ آنجا‌ که در ساخت دوربین AHD از قطعات بسیار باکیفیت استفاده شده است می‌توان گفت که دوربین AHD یکی از فناوری‌های جدید دوربین آنالوگ با رزولوشن بالا به شمار می‌آید. معمولا دوربین‌های آنالوگ AHD برای عکس‌برداری و ضبط فیلم در دستگاه‌های نظارتی که وضوح بالایی نیز دارند، طراحی شده است. در ادامه مطالب به معرفی بیش‌تر این نوع دوربین خواهیم پرداخت.

 

دی ‌وی ‌آر AHD چیست؟

دی‌وی‌آر (DVR) دوربین‌های مداربسته AHD وسیله‌ای دیجیتالی است که تصاویر باکیفیت آنالوگ یا همان به اختصار تصاویر HD را از دوربین مداربسته AHD دریافت می‌کند و با انجام برخی تغییرات عملیاتی روی عکس‌ها سبب می‌شود این تصاویر به داده‌های دیجیتالی تبدیل شوند؛ همچنین این دستگاه با تغییر تصاویر ارسالی از سوی دوربین AHD به داده‌های دیجیتالی باعث می‌شود تا شما بتوانید این تصاویر را روی هارد دیسک ثبت کنید.

در واقع دی‌وی‌آر‌ها دستگاهی دیجیتالی برای بالا بردن کیفیت تصاویر ارسالی دوربین‌هایAHD هستند. معمولا سیستم عاملی که در دی‌وی‌آر‌ها قابل استفاده قرار می‌گیرد، از سیستم‌ عامل‌های لینوکس هستند. در ادامه می‌توانید برخی از وظایف دی‌وی‌آر دوربین AHD دارد را مشاهده کنید.

  • یکی از مهم‌ترین وظایفی که دی‌وی‌آر دوربین‌های مداربسته AHD دارد این است که از طریق هارد دیسک اتصالی در دستگاه، تصاویر دوربین مداربسته را ضبط می‌کند و شما می‌توانید با اتصال دی‌وی‌آر به دستگاه دوربین AHD خود، عکس‌ها و فیلم‌های ضبط شده را در هر زمانی بازیابی کنید.
  • اگر دستگاه را به مانیتور متصل کنید، می‌توانید به‌طور واضح و زنده عکس‌ها و فیلم‌ها را مشاهده کنید.
  • قابلیت تنظیم نور
  • قابلیت تنظیم رنگ
  • قابلیت تنظیم کیفیت عکس‌ها و فیلم‌های ضبط شده
  • قابلیت تغییر فریم دوربین
  • قابلیت تغییر و تنظیم زمان و تاریخ

دی وی ار دوربین AHD

AHD مخفف چیست؟

AHD یک کلمه کوتاه شده محسوب می‌شود، که از کلمات انگلیسی گرفته شده است. در ابتدا شاید با شنیدن اسم دوربین‌های AHD معنی اصلی و کاربرد و وظایف‌شان را به درستی نشناسید و از خود بپرسید که AHD مخفف چیست؟ ولی با معرفی کلمات کامل آن کاربرد و مزایای اصلی آن را خواهید شناخت. کلمه AHD از کلمه‌های Analog high definition گرفته شده است و معنای اصلی آن به دوربین مداربسته آنالوگ با کیفیت و رزولوشن بالا اشاره دارد.

تقریبا می‌توان گفت که AHD بودن دوربین‌ها، نشانه آنالوگ بودن و باکیفیت بودن آن‌ها است. شاید برای شما جالب باشد که این نوع دوربین‌هاکیفیت تصویر را با یکای مگاپیکسل به شما نمایان می‌کنند. همین امور سبب شده تا افرادی که به دنبال خرید دوربین‌هایی با کیفیت بالا و واضح هستند به سراغ خرید دوربین‌های AHD بروند.

 

چه کابل‌هایی مناسب دوربین مداربسته AHD هستند؟

برای خرید یک دوربین مداربسته AHD باید تمامی اطلاعات را درمورد محصول و لوازم جانبی آن بدانید و برای خرید آن‌ها بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. کابل یکی از لوازم جانبی‌های بسیار ضروری برای هر وسیله‌ای به شمار می‌آید. به‌طوری‌که گاهی اوقات بدون کابل نمی‌توان از وسیله مورد نظر استفاده کرد. حال ممکن است برای شما سوالی در مورد کابل دوربین‌های مداربسته AHD پیش بیاید و از خود بپرسید که برای این نوع دوربین‌ها از چه کابل‌هایی استفاده می‌شود؟

هر دستگاه می‌تواند کابل مخصوص خود را داشته باشد. شما برای اینکه دوربین مداربسته AHD را به دستگاه دی‌وی‌آر متصل کنید به کابلی مخصوص به نام کابل کواکسیال نیاز خواهید داشت. البته برای اتصال دوربین AHD به هر دستگاه دیگری نیز شما می‌توانید از کابل‌های کواکسیال استفاده کنید و مشکلی پیش نخواهد آمد. ولی پیشنهاد می‌شود برای اتصال دوربین AHD به DVR از کابل‌های کواکسیالRG59 یا RG6 استفاده کنید. کابل‌های کواکسیالRG59 یکی از انواع کابل‌‌های باکیفیت و منحصر‌به‌فرد هستند که می‌توانند عکس‌های انتقالی شما را با حداکثر کیفیت انتقال دهند و هیچ‌گونه افت کیفیت برای عکس‌ها یا فیلم‌های نداشته باشد.

کابل کواکسیال ترکیبی نیز یکی از کابل‌هایی است که می‌توانید در اتصال دوربین AHD به سایر لوازم از آن استفاده کنید. این نوع کابل‌ها جای کم‌تری را صرف خود می‌کنند و شما می‌توانید به جای استفاده از دو کابل از یک کابل ترکیبی استفاده کنید.

تفاوت دوربین AHD و IP

تفاوت دوربین AHD و IP

اگر بخواهیم دوربین‌های مداربسته را به انواع آن دسته‌بندی کنیم به‌طور‌کلی دوربین‌های مداربسته به دو نوع دوربین‌هایAHD (آنالوگ باکیفیت)و دوربین‌هایIP (دیجیتالی) تقسیم‌بندی می‌شوند. این دو نوع دوربین تفاوت‌های اساسی با یک‌دیگر دارند. به عنوان مثال برای ثبت و بازیابی عکس‌ها یا فیلم‌ها در دوربین‌هایAHD از دستگاه دی‌وی‌آر استفاده می‌شود؛ ولی برای ثبت عکس‌ها در دوربین‌هایIP باید از دستگاهی دیجیتالی به نام ان‌وی‌آر استفاده کرد. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو نوع دوربین قیمت آن‌ها است. قیمت دوربین‌های AHD کم‌تر از دوربین‌هایIP بوده و اگر به دنبال دوربین مداربسته‌ای با قیمت مناسب هستید ما به شما دوربین‌های مداربسته آنالوگ یا به اصطلاح دوربین AHD را پیشنهاد می‌کنیم.

برخی از مناطق از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل باید از دوربین‌هایی استفاده شود که دقت بسیار بالایی دارند. به عنوان مثال اگر شما به دنبال خرید دوربینی برای نصب در اماکن پر اهمیت در زمینه نظارت هستید، پیشنهاد می‌کنیم از دوربین‌هایIP خریداری کنید؛ همچنین یکی دیگر از مزیت‌های دوربین مداربسته IP این است که امنیت بسیار بالایی نسبت به دوربین AHD دارد. از طرفی نصب و پشتیبانی دوربین مداربسته IP نسبت به دوربین  AHDسخت‌تر است.

 

دوربین مداربسته AHD یا شبکه؟

نصب دوربین یکی از امور بسیار مهم بوده و به همین دلیل می‌تواند برای افراد اهمیت بالایی داشته باشد. در بخش‌های قبلی درمورد دوربین مداربسته AHD توضیحاتی را در اختیار‌تان قرار دادیم تا به‌طور کامل با آن آشنایی داشته باشید. حال شاید از خود بپرسید که دوربین مداربسته تحت شبکه چیست و چه تفاوتی با دوربین AHD دارد؟ کدام یک از این نوع دوربین‌ها کارایی و کیفیت بالایی دارند؟ تفاوت اصلی این دو نوع دوربین مداربسته در نوع اتصال آن‌ها به دستگاه‌های دیگر است. در واقع روش اتصال دوربین AHD به سایر دستگاه‌ها به وسیله کابل صورت می‌گیرد.

ولی دوربین‌های مداربسته که تحت شبکه‌ای هستند اطلاعات و تصاویر ضبط شده را از طیق شبکه انتقال می‌دهند. در واقع می‌توان گفت که دوربین‌های تحت شبکه‌ای همان دوربین‌هایIP هستند. برای اینکه بین دوربین‌هایAHD و دوربین‌های تحت شبکه یکی را انتخاب کنید باید شرایط خود را بسنجید؛ همچنین ببینید کدام نوع این دوربین‌ها کیفیت بالا‌تر و قیمت مناسب‌‌تری دارند. اگر به دنبال دوربینی با کیفیت بالا‌تر و قیمت مناسبی هستید ما به شما دوربین‌هایAHD را پیشنهاد می‌کنیم.

 

قیمت دوربین مداربسته AHD

یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید دوربین‌های مداربسته این است که قیمت و کیفیت چندین دوربین مداربسته را ارزیابی کنید و تشخیص دهید کدام دوربین با شرایط شما سازگار است. امروزه قیمت مشخصی در مورد دوربین‌های مداربسته AHD وجود ندارد و می‌توانند قیمت‌ها متغیر باشند؛ همچنین قیمت دوربین‌هایAHD به عوامل مختلفی مثل کیفیت، اصل بودن یا نبودن و… بستگی دارد. باید توجه داشته باشید که دوربین‌ AHD قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر انواع دوربین‌ها دارند و کیفیت آن‌ها نیز مناسب است.

دوربین‌های AHD بر اساس شکل ظاهری

تقسیم‌بندی دوربین‌های AHD بر اساس شکل ظاهری

دوربین مداربسته AHD از نظر شکل ظاهری به چندین دسته تقسیم‌بندی می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • دوربین مداربسته به نام دام که شکل گنبدی دارند و بیشتر مواقع در سقف اماکن نصب می‌شوند. نام‌های دیگر دوربین‌های دام، دوربین سقفی یا گرد است.
  • دوربین‌های مداربسته با ظاهر لوله‌ای شکل را دوربین مداربسته بولت می‌نامند که معمولا در فضا‌های باز و بدون سقف نیز نصب می‌شوند.
  • نوعی دوربین‌های مداربسته AHD نیز وجود دارند که قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را نیز دارند و به دوربین مداربسته چرخشی معروف هستند.
  • دوربین‌های مداربسته مکعبی شکل نیز نوعی دیگر از دوربین‌هایAHD هستند که بسیار جمع‌و‌جور بوده و در هر مکانی قابل نصب هستند.
  • دوربین مداربسته کوچک، دوربین‌های هستند که اگر نیاز است تا در مکانی دوربین نصب کنید که نتوان آن را دید، می‌توانید از این دوربین‌ها خریداری کنید.
  • دوربین مداربسته لامپی شکلی شبیه به لامپ هستند و قابلیت تولید نور را نیز دارند. دوربین‌های لامپی تقریبا شبیه دوربین‌های مداربسته چرخشی نیز هستند.

 

انواع دوربین AHD

دوربین‌های مداربسته AHD از نظر کارکرد و شکل ظاهری به چندین دسته تقسیم می‌شوند. هرکدام از نوع‌های دوربین AHD کارکرد‌های متفاوتی دارند و تنوع آن‌ها بسیار زیاد است. در زیر می‌توانید انواع دوربین‌های مداربستهAHD را بر اساس کیفیت ببینید:

  • دوربین مداربسته960h AHD
  • دوربین مداربسته720p HD AHD
  • دوربین مداربسته1080p HD AHD

همچنین دوربین‌هایAHD از لحاظ کارکرد و شکل ظاهری نیز به چند دسته کلی طبقه‌بندی می‌شوند که به صورت زیر است:

  • دوربین مداربسته بولتAHD
  • دوربین مداربسته دام AHD
  • دوربین مداربسته صنعتی AHD

نصب دوربین مداربسته AHD

دوربین‌هایAHD یکی از دوربین‌های مداربسته‌ای هستند که ساختاری بسیار حساس و پیچیده دارند. این نوع دوربین‌ها با پیشرفته‌ترین مدل‌ها و باکیفیت‌ بالا در بازار عرضه می‌شوند. اگر قصد نصب دوربین AHD را دارید به دلیل پیچیده بودن ساختار دوربین‌هایAHD باید از افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه کافی را دارند، کمک بگیرید. در غیر این صورت احتمال اینکه بعد‌ها دوربین شما با مشکل مواجه شود، وجود خواهد داشت.

 

سخن پایانی

دوربین‌های مداربسته AHD یکی از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های بسیار پیشرفته و جدید هستند که تنوع زیادی نیز دارند. برای اینکه یک دوربین مداربسته AHD بخرید باید توجه داشته باشید که فروشنده دوربینی اصل و در عین حال با قیمت مناسب در اختیار شما بگذارد. اگر در رابطه با خرید یا… دوربین‌های آنالوگ AHD سوالی دارید می‌توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

درباره ما

داری تک، بیش از 15 سال است که در زمینه فروش و پشتیبانی سیستم های حفاظتی امنیتی و گجت های هوشمند فعالیت دارد.

 ما به شما کمک می کنیم تا با نوآوری های تازه از پیشرفت روزافزون تکنولوژی عقب نمانید. 

اولویت ما کسب سود نیست، هدف اصلی و رسالت ما به ارمغان آوردن امنیت و آسایش برای جامعه می باشد. 

ما 24 ساعت شبانه روز پاسخگوی نیازهای شما هستیم. 

 

مقاله های تازه

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

ارتباط با ما

محصولات داری تک

ضبط صدا و خبرنگاری (8)

ردیاب (9)

دوربین وای فای و وایرلس (27)

دوربین های ورزشی و پلیسی (7)

دوربین مراقبت از کودک و حیوانات خانگی (5)

دوربین سیمکارتی (20)

دوربین خورشیدی (5)

دوربین چشمی درب (5)

دوربین ثبت وقایع خودرو (6)

دوربین تله ای و شکار (Trail Camera) (5)

دوربین آندوسکوپی و چاه عمیق (32)

پکیج مداربسته بیسیم (4)

بیسیم (3)

آشکار ساز (5)

نظرات خود را با ما به اشتراک بذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

0 مقایسه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
چطور میتونم کمکتون کنم؟